sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Plugga, study, opiskele!!!

Onneksi tenttiin on vielä viikko. Mä oon kokonaan missannut embryologian ja histologiakin on jääny vähälle. Histologiaa vois vielä tänään päntätä. Aamulla kävin pikakertauksella läpi verisolut, leukosyytit (eosinofiilit, basofiilit, neutrofiilit, monosyytit, lymfosyytit)Muistisääntö: Never let monkey eat bananas, erytrosyytit ja trombosyytit ja veren hyytymän muodostumisen vaiheet: vasokonstriktio, verihiutaleiden aggregoituminen ja varsinainen koaguloituminen.

Illalla on siis aika käydä läpi valtimoiden, laskimoiden ja kapillaarien histologiaa. Maanantaina on pakko sännätä kirjastoon ettiin jotain embryologian kirjaa, koska mä en jaksa lukea noita ruotsinkielisiä muistiinpanoja netistä.

Tällä viikolla ehdin käydä läpi sydämen ja keuhkon fysiologian ja perusanatomian. Täytyy vielä kerrata ne, jos ehdin embryologian ja histologian jälkeen. Pitäis kuitenkin ehtii tsekata vielä parakriininen, endokriininen ja neuraalinen säätely ts. sympaattisen ja parasympaattisen järjestelmän vaikutus sydämeen ja keuhkoihin. Sitten pitäis vielä ehtii lukee baroreseptoreista ja verenpaineesta.

Tää on mun mielestä ihan sairas paketti: suomi, ruotsi, englanti, latina, anatomia, fysiologia, embryologia ja histologia verenkiertoelimistöstä ja hengityselimistöstä. Mä en kestä tällaista epäjärjestelmällisyyttä. Mä en mitenkään ehdi oppia kaikkea. Yritän raapaista sieltä täältä ne tärkeimmät asiat.  

Päivän biisi: Loreen, My heart is refusing me.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti